Reagujemy na rynkowe trendy | Kamil Markiewicz, People Group

O kompleksowej ofercie agencji, specjalizującej się w działaniach skierowanych do klientów rynku gamingowego i elektroniki użytkowej, marce Xbox i o tym, co zaprezentują w Strefie EVENT MIX targów reklamy mówi – Kamil Markiewicz,Twórca i Prezes Zarządu Spółki People Group.

Agencja People Group działa na rynku 6 lat, jak przez ten czas Waszym zdaniem zmieniła się branża eventowa w Polsce?

Na przełomie ostatnich lat rynek eventów rozwinął się na tyle, że powstały dedykowane agencje, specjalizujące się w konkretnych typach wydarzeń np.: eventy korporacyjne, incentive czy wydarzenia gamingowe. Ponadto obserwujemy coraz większy rozwój narzędzi budujących zaangażowanie uczestników w event poprzez na przykład grywalizację. Spostrzeżenie to dało początek nowemu działowi firmy – People Fun, który koncentruje się na uatrakcyjnianiu wydarzeń elementami gamingowymi.

 W portfolio agencji można znaleźć różnorodne realizacje – od konferencji po animacje dla dzieci. W czym się specjalizujecie?

Jesteśmy agencją specjalizującą się w działaniach skierowanych do klientów rynku gamingowego i elektroniki użytkowej.  Wiemy najlepiej jak sprawić, żeby grupa docelowa tych produktów podczas swojej podróży konsumenckiej zetknęła się z marką i możliwie najlepiej poznała ją przed zakupem. Przygotowujemy więc kompleksowe kampanie poczynając od premiery produktu w formie eventu, przez szkolenia partnerów i sprzedawców, akcje typu road show, budowanie ekspozycji w miejscach sprzedaży, aż po przygotowanie wykwalifikowanego personelu „wkładającego” produkt do koszyka sklepowego.

Jednym z Waszych znaków firmowych jest Xbox. Na jakiego typu wydarzeniach sprawdza się najlepiej?

Marka Xbox to jeden z naszych głównych klientów, z którym pracujemy do początku naszej obecności na rynku. Przez ostatnie lata przeprowadziliśmy około 300 kampanii i programów z tym produktem. Konsole wykorzystujemy do gier integracyjnych, konkursów i turniejów, ale bardzo często do generowania ruchu na targach i stoiskach, które samodzielnie nie są w stanie przyciągnąć gości.

Działania field marketingowe zajmują ważną pozycję w profilu agencji. Jaki macie pomysł na dotarcie do konsumentów marek, które promujecie?

Przez lata wypracowaliśmy sobie dobrą renomę na tym rynku. Mamy przede wszystkim bardzo dobrze wyszkolony personel w związku z czym wyróżniamy się wysokimi wynikami sprzedaży. 80% klientów finalną decyzję zakupową podejmuje przy półce, wobec czego kompetentny i uśmiechnięty sprzedawca, jest bardzo pozytywnie odbierany przez konsumentów.

Oferta agencji jest kompleksowa, w zakresie usług agencji jest również budowa scenografii, stoisk. Czy klienci doceniają Waszą wszechstronność?

Klienci coraz częściej szukają agencji, które są w stanie przygotować kompleksowo całą kampanię i nie muszą pośredniczyć w przekazywaniu poszczególnych etapów akcji, od rezerwowania przestrzeni, po zamawianie gadżetów. Powierzenie całości jednej, zaufanej agencji jest oszczędnością czasu i pieniędzy dla klienta.

Kończące się lato to był pracowity okres dla People Group, m.in. dla firmy Microsoft przygotowaliście mobilną strefę na zawodach sportowych. Jak udała się ta realizacja?

Coraz częściej, szczególnie w okresie letnim, podążamy za naszymi konsumentami. W tym roku uczestniczyliśmy w cyklach zawodów triathlonowych i wytrzymałościowych, gdzie zawodnicy mogli poznać ofertę naszych klientów – komputery i tablety, czy konsole. W czasie zawodów przygotowaliśmy też animacje dla rodzin, czekających na zawodników. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników tej akcji. Staramy się reagować na panujące na rynku trendy i być wszędzie tam, gdzie pojawiają się potencjalni klienci naszych zleceniodawców.

 Debiutujecie jako wystawca w Strefie EVENT MIX targów reklamy. Jakie macie oczekiwania przed imprezą i pomysł na zaprezentowanie oferty agencji?

Podczas targów FestiwalMarketing.pl chcielibyśmy przedstawiać ofertę skierowaną do agencji i rynku reklamowego tj. ekspozycje oparte na konsolach i symulatorach, będących ciekawym urozmaiceniem każdego eventu czy targów. Współpracujemy na tym polu z agencjami od dłuższego czasu. Teraz chcielibyśmy zaprezentować nowości z naszej oferty. Zapraszamy do odwiedzania naszego stoiska A16 w EXPO XXI Warszawa, już 13-14 września.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Kamil Markiewicz, Twórca i Prezes Zarządu Spółki People Group

 Agenjai, która od 7 lat specjalizuje się działaniach eventowych i field marketingowych, dedykowanych branży gamingowej i technologicznej. Od 2015 roku pomysłodawca marki People Fun, która koncentruje swoją eventową ofertę na uatrakcyjnianiu wydarzeń elementami gamingowym. Kamil Markiewicz jest związany z branżą marketingową od 12 lat. Pracował w Agencji Promocji JET i Momentum Worldwide (McCann WorldGroup). Przeprowadzane prze Kamila kampanie, trzykrotnie zdobywały nagrody Golden Arrow, wśród swoich trofeów ma także trzy złote statuetki Acanthus Aureus – przyznawane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie za najatrakcyjniejszą przestrzeń targową. W portfolio agencji zarządzanej przez Kamila Markiewicza znajdują się marki takie jak Xbox, Microsoft, CDP, Electronic Arts, Ubisoft, Philips, Polsat, Carte d’Or, Żywiec Zdrój.