Obserwując nasycenie rynku ogromem informacji przekazywanych przez mas media, ciągle poszukiwane są innowacyjne i orginalne rozwiązania, przykuwające uwagę odbiorców.
Każdy produkt ma swoje opakowanie, a każde opakowanie musi mieć etykietę. Wymogi prawne dotyczące oznakowania opakowań nakładają na przedsiebiorców obowiązek umieszczenia podstawowych informacji takich jak: nazwę producenta i adres produktu, skład, data wytworzenia, data przydatności oraz kod kreskowy i oznaczenia z jakiego kraju pochodzi produkt. Pozostałe informacji stają się polem do popisu kreatywnych marketingowców, agencji reklamowych i projektantów opakowań.
Firma KDS obserwując ten trend proponuje kilka rozwiązań, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż. Poniższe przykłady powstały w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów, których obecnie liczba przekracza ponad tysiąc.
ETYKIETY PROMOCYJNE popularnie wykorzystywane do akcji marketingowych przy wielopakach, opakowaniach o zwiększonej pojemności oraz opakowaniach łączonych typu: „ Płyn do mycia naczyń plus zmywak“. Zawierają informacje dotyczącą promocji i ofert specjalnych. Przykładowe teksty na takiej etykiecie: „ Kup 2 w cenie 1“, Drugi produkt gratis, „Promocja -30%“, „Butelka XXL w tej samej cenie“. Ten typ etykiet skutecznie zwiększa poziom sprzedaży. Użycie intensywnych kolorów lub papierów fluorescencyjnych znacząco podnosi efektywność przekazu marketingowego. Bez zastosowania specjalnej etykiety promocyjnej klienci nie zwrócą uwagi na reklamowane rabaty i oferty specjalne.
MEMO LABEL samoprzylepne papierowe etykiety, które można przyklejać bezpośrednio na gazetę lub książkę. Specjalny klej umożliwia odklejanie etykiety bez uszkodzenia tekstu. Jej zadaniem jest przyciągniecie uwagi czytelnika ciekawym, intrygującym tekstem. Przykładem stosowania memo label są próbki kosmetyków lub innych produktów spożywczych i zamieszczenie w pobliżu naklejki z napisem „odlep a poczujesz świeżość”, „zajrzyj do środka”, „spróbuj nowego orzeźwiającego smaku owoców limonki” itp.
ZDRAPKI etykiety konkursowe i promocyjne. Pod warstwą srebrnej ścieralnej farby ukryty jest kod SMS, QR code lub hasło reklamowe. Kolorowe zdrapki aplikowane są na produkt obok standardowej etykiety, ich ciekawy kształt i treść ma za zadanie pobudzić ciekawość odbiorcy. Nagrodami w konkursach są mogą tablety, skutery, wycieczki bądź gadżety firmowe: koszulki, kubki bądź drugi produkt gratis. Etykiety zdrapki to rodzaj zabawy, „zdrap i zobaczysz co wygrałeś”, „ nie czekaj, aż inni zgarną nagrodę”.
Firma KDS opracowywuje specjalne projekty etykiet reklamowych z zastosowaniem rozwiązań i technologii umożliwiających m.in. częściową dezaktywacje kleju tak, aby nie pozostawał na opakowaniu, kolorowe wzory i kształty, etykiety zabezpieczające towar przed otwarciem lub kradzieżą gratisów przyklejonych do produktów oraz zastosowanie kolorów przykuwających uwagę i cold stamplingu (złoceń).
Firma KDS pomaga stworzyć produkty i strategię przewagi nad konkurencją. Jeśli chcą Państwo pobudzić uwagę swoich potencjalnych klientów firma zaprasza do współpracy.