O nowościach prezentowanych podczas wrześniowych targów reklamy FestiwalMarketingu.pl, tym, na co szczególnie zwracają uwagę klienci i dokąd zmierza rynek artykułów promocyjnych mówi Maja Pietkiewicz z firmy FRIENDS.
Jakie nowości wprowadzicie w najbliższym czasie? Czego mogą spodziewać się klienci, którzy odwiedzą Was na wrześniowym FestiwalMarketingu.pl?
Z początkiem roku 2017 oferta naszej firmy wzbogaciła się o nowy, bardzo interesujący dział innowacyjnej elektroniki. Nie są to w większości standardowe produkty, popularne na rynku reklamowym (choć i takie znajdziemy w katalogu D-Vice), lecz wysokiej klasy pomysłowe i bardzo praktyczne artykuły. Doskonałym przykładem jest nagrodzony w konkursie Super Gift 2017 BIXI – kontroler urządzeń elektronicznych, czy SolarCharger – potężny power bank o pojemności 10000mAh wyposażony w panel solarny, odporny na uderzenia, wodę i kurz oraz SoundArt – muzyczny obraz, głośnik bluetooth w formie plakatu w ramce z indywidualną grafiką drukowaną na płótnie. Na wrześniowym FestiwalMarketingu.pl zaprezentujemy kolejne nietypowe nowości elektroniczne. Wiele z nich można ozdobić święcącym logo Led. Pojawią się także produkty wielofunkcyjne jak KOODUU – ekskluzywny pojemnik do chłodzenia butelek z lampą led i głośnikiem bluetooth w jednym, zamknięte w pięknej bionicznej formie. Marka Koziol, którą mamy w ofercie od początku istnienia firmy, wprowadzi do oferty produkty w kolorze głębokiego granatu. Jej absolutną nowością będzie także bardzo duża kula śnieżna DreamGlobe LED z opcją zmiany koloru światła na jeden z 16 odcieni.
Z oferty marki Senator zaprezentujemy dwa zapowiadane już wcześniej modele długopisów, Bridge i Polar o wysmakowanych krojach.
Które produkty z Waszej oferty cieszą się największą popularnością?
Każdy sezon wysuwa na prowadzenie inne artykuły promocyjne. W okresie przedświątecznym prym wiodą np. produkty z symbolem renifera Rudolfa marki Koziol. Jego sympatyczny wizerunek można znaleźć na zaparzaczach do herbaty, zawieszkach na kubki czy też zakładkach do książek. Wszystko co kojarzy się z zimą – skrobaczki do szyb, kubki termiczne czy sentymentalne kule śnieżne, jest w centrum uwagi klientów. Koniec roku to także czas na podziękowanie za owocną współpracę, w którym firmy przeznaczają na upominki znacznie większe budżety, oczekując od agencji propozycji z efektem WOW. I wtedy przybywamy my, z unikatową ofertą elektroniczną. Nowy katalog D-Vice z całą pewnością dostarczy klientom wielu pomysłów i emocji.
Jakie kryteria są najważniejsze dla klientów. Liczy się jakość, cena?
To sprawa indywidualna. Wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponuje firma, do jakiej grupy kieruje artykuł, z jakiej okazji oraz jaki efekt chce osiągnąć. Marki, które mamy w ofercie dbają o jakość produktów. Na każdym etapie – od tworzenia koncepcji, poprzez wzornictwo, konstrukcję, produkcję, aż po testy – sztab ludzi czuwa, by ich elementy były niezawodne. Produkty naszych dostawców są wartościowe, nie konkurujemy zatem ceną i nie trafiają do nas klienci, którzy tylko na niej się koncentrują. Jesteśmy jednak elastyczni i już przy średnich nakładach możemy skonstruować ofertę maksymalnie zbliżoną do budżetu klienta. Dlatego zawsze zapraszamy współpracujące z nami agencje do rozmów. Friends to przede wszystkim gwarancja jakości. Staramy się aby nasz serwis był doskonały.
W jaką stronę powinien zmierzać rynek artykułów promocyjnych?
Przede wszystkim powinien nadążać za technologią i zmierzać ku maksymalnej indywidualizacji. Idziemy w dobrym kierunku, choć Polska – jak zawsze – swoim tempem. Ten pęd za nowinkami i interaktywnością, jeszcze raczkuje na naszym rynku promocyjnym. Podjęliśmy decyzję o rozbudowaniu oferty o dział elektroniki innowacyjnej, ponieważ to przyszłość, która budzi dużo emocji i jest nadal czymś unikatowym. Stworzyliśmy kolekcję ofert, dzięki którym możemy zaproponować partnerom biznesowym pomysły dla każdej grupy odbiorczej, korzystając z bezpiecznej klasyki, bajkowej fantazji i futurystycznej wizji. Wszystko w wysmakowanych formach.
Współpracujecie tylko z agencjami reklamowymi. Jak kreować rynek w oczach klientów końcowych?
W każdej współpracy najważniejszy jest dobry kontakt i zrozumienie potrzeb. Jak już wcześniej wspominałam, nasze produkty w większości przypadków nie mogą być zaliczone do tych z segmentu niskobudżetowych, a ponieważ te nadal wiodą prym na naszym rynku, zależy nam, aby ten trend zmieniać.
Nie znaleźliśmy na to póki co lepszego sposobu, niż wizyty u klientów końcowych w towarzystwie partnerów z agencji reklamowych. Mamy wielkie szczęście cieszyć się ich zaufaniem. Podczas spotkań mamy możliwość najlepszego zbadania potrzeb klienta, a przede wszystkim zaprezentowania naszych produktów, co w przypadku marek premium jest najistotniejsze – klient musi poczuć, za co płaci. Dodatkowo, taka wspólna wizyta w oczach klienta buduje bardzo pozytywny wizerunek – nasz oraz agencji. I na koniec – budzi poczucie tego, że zapewniany jest mu najlepszy możliwy serwis, a to z kolei skutkuje poczuciem pewności, które przekłada się na szybsze podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej. Niezmiennie zachęcamy agencje do takiej formy współpracy.
Rozmawiał Robert Załupski