• Festiwal
    • Wydarzenie
    • Referencje
    • Poprzednie edycje
    • Lista wystawców
    • Lokalizacja i dojazd
    • Galeria
    • Regulamin
  • Dla Wystawców
    • Oferta uczestnictwa
    • Katalog Targowy
    • Spedycja targowa
    • Galeria
    • Regulamin
  • Dla Zwiedzających
    • Rejestracja
    • Lokalizacja i dojazd
    • Lista wystawców
    • Galeria
    • Regulamin
  • Konkursy
    • Super Gift
    • POS STARS
    • Złoty Medal
  • Kontakt
    • Kontakt
  • pl
    • en
    • de
    • pl
Wyszukiwanie
wtorek, 3 października, 2023
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Forgot your password? Get help
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.
  • Festiwal
    • Wydarzenie
    • Referencje
    • Poprzednie edycje
    • Lista wystawców
    • Lokalizacja i dojazd
    • Galeria
    • Regulamin
  • Dla Wystawców
    • Oferta uczestnictwa
    • Katalog Targowy
    • Spedycja targowa
    • Galeria
    • Regulamin
  • Dla Zwiedzających
    • Rejestracja
    • Lokalizacja i dojazd
    • Lista wystawców
    • Galeria
    • Regulamin
  • Konkursy
    • Super Gift
    • POS STARS
    • Złoty Medal
  • Kontakt
    • Kontakt
  • pl
    • en
    • de
    • pl
Festiwal Marketingu
Strona główna Bez kategorii Personalizacja kluczem do sukcesu | Magdalena Owczarska. CiTRON
  • Bez kategorii

Personalizacja kluczem do sukcesu | Magdalena Owczarska. CiTRON

16 grudnia 2019
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp

    Z Magdaleną Owczarską, CMO firmy CiTRON Group rozmawiamy o tegorocznym jubileuszu, początkach działalności, ofercie Smart Collection i atrakcyjności polskiego rynku upominków reklamowych.

    CiTRON Group istnieje na polskim rynku od 2004 roku. Jakie były początki i jak byście podsumowali minione 15 lat?
    Początki naszej działalności wspominam z olbrzymim sentymentem. Nasza pierwsza siedziba mieściła się w garażu. Całą firmę tworzyło kilka osób, a każde z nas pełniło rolę handlowca, kierowcy czy magazyniera. Początkowo zajmowaliśmy się jedynie produkcją smyczy reklamowych, jednak mając świadomość ograniczonego rozwoju firmy bazującej tylko na jednym produkcie, szukaliśmy nowego asortymentu. W 2005 roku rozpoczęliśmy import pamięci USB, które jak się później okazało stanowiły niszę na rynku upominków reklamowych.

    Byliśmy pierwszą firmą w Polsce wystawiającą się na targach reklamowych z pamięciami USB. Pamiętam ówczesną reakcję klientów, którzy nie mieli pojęcia czym jest pen-drive i mylili ten przedmiot z zapalniczkami reklamowymi. Taki był początek CiTRON-a. Kolejne lata to praca nad budowaniem oferty, pozyskiwaniem kolejnych rynków zbytu, budowanie stanów magazynowych aż po stworzenie parku maszynowego i produkcję. Dzisiaj firma liczy około 40 osób, główna siedziba wraz z linią produkcyjną mieści się w Warszawie. Nasze stany magazynowe to ok. 150 000 produktów począwszy od pendrive-ów po głośniki czy akcesoria elektroniczne.

    Specjalizujecie się w produkcji pamięci USB z logo. Czym jeszcze zajmuje się firma, jak wygląda Wasza oferta?
    Znakomitą część oferty nadal stanowią pamięci USB, mamy ponad 30 modeli USB dostępnych na stanie magazynowym, każdy w wielu wersjach kolorystycznych i różnych pojemnościach. Jednak od kilku lat istotną kategorię sprzedażową stanowią power banki czy upominki z PVC w kształcie wybranym przez klienta na zamówienie. W tym roku również rozszerzamy ofertę o tzw. Smart Collection.

    Czym dokładnie jest Smart Collection?
    To nowoczesne nie tylko w designie, ale również użytkowaniu upominki elektroniczne tj. głośniki, słuchawki, power banki z wbudowaną pamięcią USB i wiele innych. Znaczna ich część łączy się z urządzeniem mobilnym użytkownika poprzez bluetooth. To nowy projekt, który nadal finalizujemy, natomiast w najbliższych miesiącach będziemy w pełni gotowi, aby wyjść z nim do naszych klientów.

    Słuchawki, model SC67.

    Jak na przestrzeni tych lat zmieniało się Wasze podejście do marketingu i działań promocyjnych?
    Początkowo produkt sprzedawał się sam, ponieważ na rynku był na niego większy popyt niż podaż. Z czasem wdrożyliśmy działania marketingowe takie jak: promocja w Internecie czy prasie branżowej, targi, spotkania z klientami. Do dziś realizujemy te działania zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Posiadamy siedzibę w Hiszpanii i łącznie obsługujemy ponad 1500 klientów w 36 krajach.

    W ramach CiTRON Group funkcjonują dwie marki: CiTRON European USB Warehouse i PVC Factory. Czym się od siebie różnią?
    Tak to prawda, CiTRON European USB Warehouse to działalność mająca na celu sprzedaż pamięci USB, power banków, głośników czy słuchawek, które produkujemy w Polsce lub posiadamy je na stanie magazynowym. Są to produkty, które jesteśmy w stanie dostarczyć wraz z brandingiem do naszych klientów w kilka dni.

    PVC Factory to natomiast polska produkcja pamięci USB, breloków, magnesów i innych przedmiotów wykonywanych z PVC na zamówienie klientów w indywidualnie zaprojektowanym kształcie.

    Jak widać CiTRON cały czas idzie do przodu, jakiś czas temu powstał nowy koncept Pozytywnie Promocyjni i dołączyliście do niego. Jak oceniacie tę inicjatywę?
    Jestem bardzo pozytywnie nastawiona do tego pomysłu. Dla nas to niewątpliwie kolejny kanał dystrybucji. Uważam, że za sukcesem firm czy takich inicjatyw stoją odpowiedni ludzie. Ze względu na lidera projektu Pozytywnie Promocyjnych, czyli Tomka Przewoźnika, wierzę w jego powodzenie.

    Jak z Waszym międzynarodowym doświadczeniem oceniacie rodzimy rynek artykułów promocyjnych? W jakim kierunku będzie się rozwijał?
    Polski rynek upominków reklamowych jest bardzo atrakcyjny w porównaniu z innymi karajami UE. Koszty prowadzenia biznesu u nas w porównaniu do naszych zachodnich sąsiadów nadal są niższe, co oczywiście przekłada się na konkurencyjność produktów sprzedawanych przez nasze podmioty. Myślę, że od kilku lat możemy zaobserwować tendencje personalizowanych upominków reklamowych, mam tu na myśli produkty wyjątkowe w swoim designie, tworzone na indywidualne zamówienie klienta, tj. pamięci USB w kształcie na zamówienie.

    Czy artykuły promocyjne będą zwiększały swój udział w budżetach reklamowych?
    Upominki reklamowe mają dość stabilną pozycje w budżetach reklamowych, nie wydaje mi się, aby w najbliższym czasie ich pozycja była zagrożona lub wyjątkowo znacząco wzrosła. Rośnie natomiast liczba podmiotów korzystających z tego nośnika reklamy, przede wszystkim mam na myśli mały i średni biznes, który nie jest zainteresowany ATL-em.

    Jakie są plany na nadchodzące lata? Szykują się nowości, jakieś zmiany?
    Niestety, odpowiedź na pytanie o strategie rozwoju muszę przemilczeć, pozostaje mi jedynie zaprosić czytelników OOH magazine na wrześniową edycję targów FestiwalMarketingu.pl, na której zaprezentujemy efekty naszych działań.

    Rozmawiała Magdalena Wilczak

    Magdalena Owczarska – Od 2005 roku współwłaścicielka firmy CiTRON Group. Wiceprezes Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w latach 2010-2018. Od 2018 r. właścicielka firmy MOdesign, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Absolwentka programu Chartered Institute of Marketing (CIM). Ukończyła Wyższą Szkołę Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej, oraz Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Prywatnie mama trójki dzieci, miłośniczka podróży oraz architektury wnętrz.

    Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

    • TAGI
    • CiTRON
    • elektronika
    • gadżety
    • logo
    • personalizacja
    • USB
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp
      Poprzedni artykułNietypowe zlecenia to dla nas bułka z masłem! | Maciej Dembiński, CEO Rosnowski Gift
      Następny artykułCeramika od A do Z | Maciej Pasternak, Premier Group
      Redaktor OOH Magazine

      PODOBNE ARTYKUŁYWIĘCEJ OD AUTORA

      SC-F2200

      Premiery Epson na Festiwalu Marketingu 2023

      POS STARS

      Ruszyły zgłoszenia do konkursu POS STARS

      POS STARS

      Nagrodzeni w tegorocznej edycji konkursu POS STARS

      Wystawcy

      Zobacz listę wystawców ›

      Zapisz się na newsletter

      Nowości

      Festiwal Marketingu

      Festiwal Inspiracji – za nami 15. edycja targów Festiwal Marketingu

      Redaktor OOH Magazine - 19 września 2023 0
      3700 zwiedzających i 220 wystawców, 2 dni marketingowych inspiracji, blisko 700 oddanych głosów w konkursach branżowych i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS...
      Festiwal Marketingu

      Dzisiaj drugi dzień targów

      Redaktor OOH Magazine - 14 września 2023 0
      Tylko dziś do godz.17.00 w EXPO XXI Warszawa można odwiedzić Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. To drugi dzień imprezy, podczas której TOP...

      Dziś startują targi. Do zobaczenia w EXPO XXI Warszawa

      Redaktor OOH Magazine - 13 września 2023 0
      Rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. Podczas pierwszego dnia targów, do godz.17.00 w EXPO XXI Warszawa można spotkać się z TOP...
      Colop Polska

      Stemple do ciastek na stoisku COLOP Polska podczas targów

      Redaktor OOH Magazine - 12 września 2023 0
      Popularne stemple do ciastek po raz kolejny pojawią się na tegorocznym Festiwalu Marketingu. Te wyjątkowe stemple cieszą się nieustającą popularnością, a także uznaniem ekspertów,...
      DTF

      Kompletne rozwiązanie DTF na Festiwalu Marketingu!

      Redaktor OOH Magazine - 12 września 2023 0
      Premierowe i kompleksowe rozwiązanie DTF do cyfrowego druku na tekstyliach zaprezentuje na Festiwalu Marketingu - marka Ricoh wraz z firmą Akonda Tex. W dniach 13-14...
      • Start
      • Aktualności
      • Wystawcy 2021 FestiwalMarketingu.pl / FestiwalDruku.pl
      • Polityka prywatności
      • Kontakt
      © Wszystkie prawa zastrzeżone FestiwalMarketingu.pl 2016
      Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies. Zaakceptuj Polityka prywatności
      Privacy & Cookies Policy

      Privacy Overview

      This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
      Necessary
      Always Enabled
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
      Non-necessary
      Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
      SAVE & ACCEPT
      Zobacz także:
      Festiwal Marketingu

      Festiwal Inspiracji – za nami 15. edycja targów Festiwal Marketingu

      19 września 2023
      Festiwal Marketingu

      Dzisiaj drugi dzień targów

      14 września 2023

      Dziś startują targi. Do zobaczenia w EXPO XXI Warszawa

      13 września 2023