Poprzednie edycje

FestiwalMarketingu.pl 2017

9. edycja imprezy w liczbach: 250 wystawców, 6 tysięcy odwiedzających, liczne wydarzenia dodatkowe jak warsztaty, seminaria, konkurs POS STARS, Super Gift, a także dwie kluczowe konferencje: EVENT MIX poświęcona skutecznemu event marketingowi oraz MARKETING MIX.

 Relacja filmowa z targów:

FestiwalMarketingu.pl 2016

8_podsumowanie_infografikaZobacz relację filmową z Festiwalu:

 Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań 2015festiwalu

Blisko dwustu wystawców, wypełnione po brzegi dwie hale EXPO XXI w Warszawie i rekordowa frekwencja. Zakończone wczoraj 7. Targi Reklamy i Poligrafii Reklamowej przyciągnęły tłumy zwiedzających.

Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań 2015 osiągnął zdecydowany wzrost w kontekście zarówno ilości uczestników, jak i zwiedzających. Na Festiwalu pojawiło się 50 nowych wystawców (25% wzrost), a cały event odwiedziło ponad 30% więcej osób niż w 2014 r.

– Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie tym wydarzeniem, nasi klienci już na targach pytali o najlepsze lokalizacje na edycję 2016. Cieszy też wysoka liczba premier podczas tegorocznej edycji – 50 firm wystawiło się po raz pierwszy. To dowód, że Festiwal jest liczącą się i konkurencyjną imprezą tego typu – mówiła Monika Opałka z OOH magazine.

Targom towarzyszyły liczne wydarzenia dodatkowe, które przyciągnęły rzesze uczestników – każda konferencja to prawie 200 uczestników. Pierwszego dnia odbyła się konferencja poświęcona promocji w miejscu sprzedaży – Marketing Mix oraz druga dla poligrafii- Print & Win – o technologiach Web2Print. Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja poświęcona tematyce trendów w opakowaniach kartonowych – Pack Trends. Podczas obu dni zwiedzający mogli wziąć udział w warsztatach z druku na odzieży prowadzonych przez firmę Viscar, a także warsztatach z druku UV, które na swoim stoisku przeprowadzała firma API.PL. Podczas całego trwania targów „Świat DRUKU” prowadził w ramach Akademii Wiedzy, we współpracy z partnerami, warsztaty „Mini-Akademia Zarządzania Barwą. Tajniki poprawnego odwzorowania barw na ekranie i w druku”.

W ramach Festiwalu odbył się konkurs POS STARS – na najlepsze display’e reklamowe. Pierwszego dnia targów profesjonalne Jury złożone z przedstawicieli branży oceniało zgłoszone ekspozytory, statuetkami zostało nagrodzonych 11 zgłoszeń. Podczas targów miało miejsce uhonorowanie nagrodzonych w konkursie o Złote Medale – na najbardziej innowacyjne produkty, maszyny i Oprogramowanie, a także drugi etap konkursu Super Gift – na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego.

Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań 2014 festiwalu

 

Ponad 160 wystawców, tysiące gadżetów reklamowych, różnorodne maszyny drukarskie i oryginalne opakowania – to wszystko dla prawie 4 tys. zwiedzających – tak można podsumować 6. edycję Festiwalu Marketingu, Druku & Opakowań, które w tym roku odbyły się w nowej, połączonej formule.

 

Targi w 2014 r.przeniosły się do większej hali nr 1 w warszawskim Centrum EXPO XXI, bo i wystawców tegoroczna edycja przyciągnęła więcej.

– Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie naszą ofertą, najłatwiej jest to mierzalne po sukcesywnie zwiększającej się ilości zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Pozwala nam to sądzić, że relacje są dla polskich firm nadal kluczową wartością. Dodatkowo, restrykcyjna selekcja zwiedzających i pre-rejestracja, umożliwia naszym wystawcom spotkania jedynie ze specjalistami z branży – mówił Robert Załupski, dyrektor projektu.

Wśród prezentowanych nowości zwiedzający mogli zapoznać się z różnorodną ofertą skierowaną dla szeroko rozumianej branży reklamowej. Od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, alkoholi, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach kończąc. Drugą grupę branżową stanowili przedstawiciele szeroko rozumianego rynku poligraficznego. Największe firmy z sektora prezentowały możliwości maszyn do druku cyfrowego, offsetowego, transferowego, UV i wielkoformatowego, a także druku 3D. Grono wystawców, podobnie jak w zeszłym roku,  powiększyło się o firmy z sektora opakowań, producentów i drukarnie z tego segmentu rynku reklamy.

Wartość dodana

Targom towarzyszyły liczne wydarzenia dodatkowe, które przyciągnęły rzesze uczestników. Pierwszego dnia odbyła się konferencja poświęcona technologii Web2Print – Print & Win.  Przedstawiciele branży poligraficznej przedstawili słuchaczom najważniejsze zagadnienia internetowych systemów zarządzania pracą i sprzedażą usług drukarni. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele firm MNUMI, digitalprint.pro, iwarePRINT oraz Key2Print. Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja poświęcona tematyce trendów w opakowaniach kartonowych – Pack Trends. Event dedykowany był przedstawicielom agencji reklamowych oraz pracownikom działów marketingu. Celem konferencji było propagowanie innowacyjnych trendów dostępnych na rynku opakowań kartonowych oraz prezentacja najbardziej interesujących wdrożeń, którą zobrazowali przedstawicieli firm: Czteryczwarte Brand Design, Papyrus, Drukarni Multipress, Kursor Horedeńscy oraz Pelc & Partners. Głównym partnerem konferencji była firma International Paper / ALASKA PLUS.

Podczas całego trwania targów „Świat DRUKU” prowadził w ramach Akademii Wiedzy, we współpracy z partnerami, warsztaty „Mini-Akademia Zarządzania Barwą. Tajniki poprawnego odwzorowania barw na ekranie i w druku”.

Na targach można było również nieodpłatnie zasięgnąć porad i konsultacji dotyczących ochrony praw własności przemysłowej w Polsce i Unii Europejskiej, których udzielali rzecznicy patentowi z Kancelarii IP & Law, Małgorzata Zielińska-Łazarowicz i Jarosław Markieta. Uczestnicy odwiedzający targi uczestniczyli także w Akademii Ikonos Car Wrapping. Folie Ikonos były aplikowane na legendarnym Chevrolet Camaro z 1967 roku.

Konkursy branżowe

W ramach Festiwalu odbył się konkurs POS STARS – na najlepsze display’e reklamowe. Pierwszego dnia targów profesjonalne Jury złożone z przedstawicieli branży oceniało zgłoszone ekspozytury. W tym roku Grand Prix konkursu otrzymała firma ATS Display za kreację dla firmy Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.

Podczas targów miało miejsce uhonorowanie nagrodzonych w konkursie o Złote Medale – na najbardziej innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowanie. Zwiedzający w czasie targów mogli również głosować w konkursie Super Gift na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego.

Wśród zwiedzających zostały wylosowane liczne nagrody ufundowane przez wystawców targów. Nagroda główna – kolorowa drukarka biurowa C301dn A4 od firmy OKI powędrowała do Adama Niedziałkowskiego z firmy Dan-Home, który odwiedził targi drugiego dnia.

W gronie zwiedzających znalazły się agencje reklamowe, drukarnie,  jak również przedstawiciele firm FMCG, branży farmaceutycznej, kosmetycznej, przemysłowej i tworzyw sztucznych, producenci, dystrybutorzy i technolodzy branży opakowaniowej.

Wydarzeniu towarzyszyło specjalne wydanie Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, największego obecnie kompendium wiedzy na temat druku wielkoformatowego oraz cyfrowego. Po raz ósmy wydano też katalogi PROMO, zawierające bogatą ofertę upominków świątecznych i poligrafii,  w dwóch osobnych grzbietach skierowanych do konkretnych grup docelowych – agencji reklamowych i klientów końcowych.

Patronat nad wydarzeniem objęły Polska Izba Opakowań, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych, Polska Izba Druku oraz Kancelaria Rzeczników Patentowych IP & Law.

Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań miał miejsce w Warszawie, 10-11 września 2014 r. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest OOH magazine.

Festiwal Marketingu i Druku 2013656c899b9b3a390

Ponad 130 wystawców, tysiące artykułów reklamowych, ogromne maszyny drukarskie, a to wszystko dla prawie 3 tys. zwiedzających – tak można podsumować 5. edycję targów Reklamy i Poligrafii Reklamowej, które w tym roku odbyły się w nowej, połączonej formule.

 

Wśród prezentowanych nowości zwiedzający mogli zapoznać się z różnorodną ofertą skierowaną dla branży reklamowej. Od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, alkoholi, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach kończąc. Drugą grupę branżową stanowili przedstawiciele szeroko rozumianego rynku poligraficznego. Największe firmy z sektora prezentowały możliwości maszyn do druku cyfrowego, offsetowego, transferowego, UV i wielkoformatowego, a także druku 3D. Do grona wystawców dołączyli w tym roku również producenci opakowań, drukarnie z tego segmentu rynku reklamy  – m.in. drukarnie etykiet oraz dostawcy mediów i maszyn.
Targom towarzyszyły wydarzenia specjalne. Pierwszego dnia zwiedzający mieli okazję posłuchać podsumowania dwóch dekad polskiej reklamy w wykonaniu Piotra Wasilewskiego, a także zapoznać się z prawnymi aspektami ochrony znaków towarowych, które przybliżyła Małgorzata Zielińska-Łazarowicz, rzecznik patentowy w Kancelarii Rzeczników Patentowych IP & Law. Drugiego dnia Festiwalu Marketingu i Druku odbyła się konferencja poświęcona tematyce web2print. Wystawcy targów podczas 20 minutowych wystąpień przedstawili najważniejsze zagadnienia internetowych systemów zarządzania pracą i sprzedażą usług drukarni.
W gronie zwiedzających znalazły się agencje reklamowe, drukarnie,  jak również przedstawiciele firm FMCG, branży farmaceutycznej, kosmetycznej, przemysłowej i tworzyw sztucznych, producenci, dystrybutorzy i technolodzy branży opakowaniowej.
Po raz pierwszy w ramach Festiwalu odbył się konkurs POS STARS – na najlepsze display’e reklamowe. Pierwszego dnia targów profesjonalne Jury oceniało zgłoszone ekspozytory, a na wieczornej Gali Wystawców wręczono wygranym statuetki POS STARS. Podczas Gali miało miejsce uhonorowanie nagrodzonych w konkursie o Złote Medale – na najbardziej innowacyjne produkty. Zwiedzający w czasie targów mogli również głosować w konkursie Super Gift na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego.
– Targi nadal pozostają w czołówce działań marketingowo-wizerunkowych firm. W przypadku sektora b2b to doskonała okazja by na rzeczywisty grunt przenieść relacje, dotychczas odbywające się jedynie poprzez telefon czy Internet. Dwukrotnie większa ilość wystawców, niż w ubiegłym roku, pozwala nam sądzić, że relacje są dla polskich firm kluczową wartością. Dodatkowo, restrykcyjna selekcja zwiedzających, umożliwiła naszym wystawcom na spotkania jedynie z realnymi kontrahentami w branży – mówi Robert Załupski, dyrektor projektu.
Wydarzeniu towarzyszyło specjalne wydanie Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, największego obecnie kompendium wiedzy na temat druku wielkoformatowego oraz cyfrowego. Po raz siódmy wydano też katalogi PROMO, zawierające bogatą ofertę upominków świątecznych i poligrafii,  w dwóch osobnych grzbietach skierowanych do konkretnych grup docelowych – agencji reklamowych i klientów końcowych.
Patronat nad wydarzeniem objęły Polska Izba Opakowań, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych, Polska Izba Fleksografów oraz Kancelaria Rzeczników Patentowych IP & Law.

 

Festiwal Marketingu i Druku miał miejsce w Warszawie, 9-10 września br. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest OOH magazine .

9f8a598609d738a

Festiwal Druku 2012

17-18 października 2012 r. hala Soho Factory w Warszawie zamieniła się w prawdziwą fabrykę druku, gdzie oprócz prezentacji maszyn można było wziąć udział w licznych prelekcjach i szkoleniach. Organizatorem eventu była redakcja OOH magazine.

 

Festiwal Druk był wyjątkową okazją do zapoznania się z najnowszą ofertą mediów i maszyn do druku wielkoformatowego oraz cyfrowego oraz odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na event w drugiej połowie roku. Jest to czas kiedy drukarnie poszukują nowych rozwiązań i planują inwestycje na kolejny rok. Festiwal Druku jest eventem, który łączy w sobie formułę targów, szkoleń, warsztatów i prezentacji. Jest to nowatorski projekt, który stworzył dostawcom możliwość do zaprezentowania swojej oferty i jednocześnie syntetycznego przekazania wiedzy na temat różnych technologii druku.

 

Podczas Festiwalu Druku odbyły się liczne prelekcje, prowadzone przez ekspertów z branży. Gościem specjalnym eventu była znany grafik, plakacista Andrzej Pągowski, który opowiedział o zasadach kreacji materiałów reklamowych. Festiwal Druku był także okazją do świętowania 35. lecia pracy zawodowej grafika.

Wśród wystawców znalazła się czołówka dostawców mediów i maszyn do druku wielkoformatowego oraz cyfrowego: Agfa Graphics, Agraf, Alma Trend, Color Labolatory, Digicom, Dyskret, Epson, Europapier-Impap, Joker, KML Solutions, Media Center Printware, Median, Oki, PolKos, Papierundo.pl, Proficolor, Reprograf, Ultima Displays Polska. Firmy zaprezentowały swoje nowości produktowe, które debiutowały na międzynarodowych imprezach targowych w tym roku. Festiwal Druku był okazją, żeby poznać specyfikę pracy ploterów, przetestować możliwości i na własne oczy sprawdzić jakość produktów.
Wystawy bardzo pozytywnie oceniają pierwszą edycję. – Mimo, że był to pierwszy tego typu Festiwal uważamy go za udany – mówi  Sławomir Jakubów, Business Development Manager Advertising Media firmy Europapier-Impap – Nasze stoisko odwiedziło ponad 130 osób, które  były zainteresowane współpracą lub pozyskaniem bardzo konkretnych informacji dotyczących produktów i ich zastosowań. To, co wyróżniało Festiwal Druku od innych tego typu imprez to prawie całkowity brak przypadkowych osób. Te, które odwiedziły nasze stoisko były bardzo kompetentne – dodaje Sławomir Jakubów. Tego samego zdania jest Michał Śliz, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu – mówi Michał Śliz – Liczba osób, jakie odwiedziły nasze stoisko oraz wykonywany przez nie profil działalności wskazują, że organizatorzy trafili z pomysłem na imprezę. Na finalne efekty z pewnością przyjdzie nam zaczekać, ale liczbą konkretnych rozmów handlowych, jakie przeprowadzili obecni na stoisku przedstawiciele naszego działu inkjetowego – Adriana Piotrowska, Artur Cajler i Przemysław Arabski – jesteśmy usatysfakcjonowani. Mamy nadzieję, że część z nich już wkrótce zaowocuje dostawami kolejnych ploterów wielkoformatowych z naszej oferty – dodaje Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics.
Festiwal Druku został zorganizowany w bardzo specyficznym miejscu – w jednej z zabytkowych hal Soho Factory, która wcześniej służyła jako walcownia. Hala zachowała swój industrialny, przemysłowy klimat i świetnie wpisała się w koncepcję Festiwalu. 17 i 18 października przestrzeń hali zamieniła się w prawdziwą fabrykę druku, gdzie nowoczesna aranżacja spotkała się z surowym klimatem wnętrza starej walcowni.

b239daa2a43a546

gifts exclusive 2012

Ponad 50 wystawców, rzesze zwiedzających, kilkaset świątecznych nowości i ponad pół miliona różnych gadżetów – w ten sposób można podsumować 4. edycję targów gifts exclusive, które po raz pierwszy odbyły się w Pałacu Kultury i Nauki.

Wystawcy zaprezentowali wiele nowości oraz szeroki wachlarz propozycji na upominki reklamowe począwszy od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, latarek, win, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach skończywszy. W gronie wystawców znalazły się także firmy z szerokiego sektora poligrafii reklamowej prezentujący wiele nietypowych rozwiązań.
Nawiązaniu kontaktów handlowych sprzyjało nietypowe miejsce. Tegoroczna edycja miała miejsce w przestronnych i eleganckich wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki.
– Formuła spotkań b2b pokazała, że najważniejsze w biznesie są relacje. Selekcja zwiedzających pozwoliła na lepsze poznanie potencjalnych kontrahentów a otwarcie targów dla klientów końcowych na szersze zaprezentowanie marek obecnych na rynku artykułów promocyjnych – mówi Robert Załupski, dyrektor projektu.
Podczas targów gifts exclusive miało miejsce wręczenie Diamentów Reklamy. Statuetki honorują Osobistości, które najbardziej wspierają polskich przedsiębiorców. Laureata wybrali przedstawiciele firm z branży reklamowej. Statuetkę Diamentów Reklamy w tym roku otrzymała Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.
Głosowanie na osobistość najbardziej zaangażowaną w problemy małych i średnich odbywało się on-line na stronie targów. W tym roku  nominacje otrzymali: Elżbieta Bieńkowska (Minister Rozwoju Regionalnego), Bożena Lublińska-Kasprzak (Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), Henryka Bochniarz (Prezydent PKPP Lewiatan), Adam Szejnfeld (Przewodniczący Komisji Przyjazne Państwo) oraz Janusz Palikot (Poseł na Sejm RP).
Przy okazji wręczenia Diamentów Reklamy odbyła się także debata gospodarcza “Jak wspierać MŚP w czasach kryzysu?”
Targom towarzyszył także specjalny wykład Piotra Tymochowicza – charyzmatycznego trenera biznesu, eksperta ds. wizerunku i wywierania wpływu, doradcy medialnego, twórcy sukcesu wielu osób z pierwszych stron gazet.
Pierwszego dnia targów odbyła się Gala Wystawców podczas, której Zarząd Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych wręczył statuetki dla członków obchodzących swoje jubileusze. Wyróżniono firmy:
Easy Gifts Sp.z o.o. (5-lecie), Xtreem Design Wojtasiak Sp.j (5-lecie), inBrand (5-lecie), Gift Expert Mirosław Borysewicz(5-lecie), Texet Poland Sp. z o.o. (5-lecie), Gratisownia.pl (5-lecie), Gemini Media (10-lecie), Aha-Menes (10-lecie), Graff (10-lecie), Juko International Justyna Kowalska(10-lecie), RubensDesign (15-lecie), Arco Studio Reklamy (15-lecie), P.P.U.H. “ULTREK” (20-lecie), Zakład Galanterii Skórzanej Stefania (20-lecie), Firma Kulik Sp. j (20-lecie), Atut.pl (25-lecie).
Podczas imprezy obok katalogów dostawców, swoją premierę miało 6. wydanie katalogów promo.