Potrójna siła działania – projekt Trinity | Renata Razmuk, Social Connect Group

admin_cyber
02 lut 2024

O mariażu firm Pracownia Kreativa, Eventwide, ZuGarden oraz Social Connect Group, roli kompleksowości w tworzeniu aranżacji wnętrz i scenografii eventowej, a także o tym, co zaprezentują na wrześniowych targach reklamy mówi – Renata Razmuk, Director of Marketing & Business Development w Social Connect Group oraz pomysłodawczyni projektu Trinity.

Pracownia Kreativa, Eventwide i ZuGarden – po raz pierwszy razem pojawią się na jednym stoisku w Strefie EVENT MIX FestiwalMarketingu.pl. Skąd pomysł na taką wspólną akcję promocyjną?

Faktycznie projekt Trinity oficjalnie zadebiutuje podczas Festiwalu i od tego momentu świadczyć będzie wspólne usługi w branży eventowej. Nie nazwałabym tego jedynie akcją promocyjną, raczej prezentacją nowego tworu, który w naszej branży jest nowością. Projekt zrodził się u nas – w Social Connect Group. Współpracujemy z tymi firmami na co dzień w ramach business development lub umów o partnerstwie strategicznym i wiemy jak bardzo działalności tych firm się uzupełniają. Taki mariaż aż sam się prosił…

Projekt TRINITY to nowinka na polskim rynku eventowym i generalnie nowa jakość świadczenia kompleksowych usług? Co chcecie osiągnąć dzięki temu projektowi?

Chcemy pokazać, że łączenie sił i rozszerzanie oferty ma ogromny potencjał dla nas – podwykonawców, ale przede wszystkim dla klientów. Wszyscy doskonale wiemy ile zadań ma event manager podczas organizacji eventu – kreacja, ustalenia, wybór podwykonawców, a potem realizacja. Nasz projekt, czyli połączenie trzech niezwykle ważnych elementów wydarzenia  – scenografii, mebli oraz dekoracji powoduje zmniejszenie ilości podwykonawców, z którymi trzeba prowadzić rożne uzgodnienia, ale przede wszystkim daje spójność koncepcji. Wystarczy, że klient powie nam w jakim stylu lub z jakim tematem przewodnim ma być wydarzenie i dla ilu gości, a my stworzymy dla niego kompleksowy projekt aranżacji przestrzeni – od scenografii, poprzez wszelkiego rodzaju meble, strefy cateringowe po dekorację florystyczną nawet w bardzo dużym wymiarze, która nie tylko jest dekorem ale sama w sobie scenografią.

Co można znaleźć w portfolio tych trzech firm, czym wyróżniacie się w aranżacji wnętrz i scenografii eventowej?

Tak jak wspomniałam, przede wszystkim wyróżnia nas kompleksowość. Wszystkie elementy wizualne tworzą jedną całość. Często zdarza się tak, że klient skupia się na wyglądzie sceny, a pozostała część sali pozostaje taka jaką oferuje dany obiekt. Event dopełniają tradycyjne meble przywiezione przez firmę cateringową oraz kwiatki w wazonach ustawione na stołach.  Projekt Trinity oferuje aranżację całości przestrzeni czy stoiska. Każdy element do siebie pasuje, jest przemyślany wspólnie i co najważniejsze realizowany przez jednego koordynatora projektu ze strony Trinity.

Wyjątkowość mebli oferowanych przez Eventwide polega na ich prostej i regularnej formie, elegancji, ale przede wszystkim na tym, że możemy wykonać z nich wiele aranżacji, nawet podczas jednego wydarzenia. Możemy w części konferencyjnej przygotować bufety i stoły w białych pikowanych obiciach, dzięki czemu potrawy pięknie się prezentują i kuszą gości. Tego samego dnia, w ciągu niemalże kilku kwadransów możemy tą samą zabudowę zmienić w kolorowy świat, a gości zaprosić do tajemniczego ogrodu porośniętego mchem i piękną roślinnością. I tu właśnie do gry wchodzi ZuGarden i wyjątkowe, mobilne zielone ściany.
Nad całością czuwa ekipa z Pracowni Kreativa, która stworzy koncepcję scenograficzną i aranżacyjną oraz przygotuje pod wszystko konstrukcje, a potem pięknie wszystko opakuje w efekt „wow”. To tu właśnie rodzi się artystyczna wizja wydarzenia i kreacja.

Czy w dobie silnej konkurencji i walki o klienta, branża dostawców wyposażenia eventowego powinna jednoczyć siły?

Oczywiście, że tak. Powinniśmy wszyscy się wspierać i podzlecać różne elementy całego wydarzenia. Z jednej strony bardzo ważna jest profesjonalizacja wąskich specjalności, a z drugiej umiejętne połączenie poszczególnych elementów. Tylko w ten sposób przetrwamy. Meble cateringowe nie funkcjonują bez cateringu, technika sceniczna nie zdziała zbyt wiele bez scenografii, zieleń musi być osadzona w formacie scenograficznym… wymieniać mogłabym długo – wszyscy dokładnie znamy te zależności. Co zyskuje klient na takiej współpracy? Spójność koncepcji, o której już wspominałam, jakość i… optymalizację kosztów. W naszym przypadku widać to najlepiej na kosztach projektu i transportu. Jeden projekt, jedna koncepcja i jeden transport – zamiast trzech oddzielnych.

Jesteście pasjonatami i profesjonalistami w swoich dziedzinach, no i chyba tworzycie grupę przyjaciół?

To prawda! Przede wszystkim kochamy to co robimy i lubimy ze sobą pracować. Ufamy sobie – to najważniejsze. Dobrze wiem, że w każdy z projektów, który „wpada na tapetę” równo zaangażuje się Paweł z Kreativy, ekipa ZuGarden czy Eventwide’a. Mamy  wspólny cel – zrobić wszystko, żeby klient był zadowolony i żeby realizacja przyniosła sukces wszystkim uczestnikom projektu. Bardzo mnie cieszy, że nasza energia i chęć współpracy udziela się również na zewnątrz. Dołączają do nas „dobre duszki”, które chcą z nami działać. Tak między innymi dołączyła do nas ostatnio Kasia Andrzejewska. Zajmuje się u nas PR’em i wizerunkiem projektu Trinity, ale poza pracą nad słowem możesz ją spotkać na eventach, gdzie  pomaga wypakowywać sprzęt z case’ów. Tacy właśnie ludzie z nami pracują i to jest ta niesamowita moc i energia. Nam wszystkim po prostu się chce!

Tego typu zespołowa prezentacja firm na jednej przestrzeni wystawienniczej wymaga odpowiedniej oprawy. Co pokażecie na stoisku w trakcie wrześniowych targów?

Przede wszystkim każda z czterech firm – projekt Trinity + Social Connect Group  jako opiekun całości – zaprezentuje się ze swojej najlepszej strony, ale przede wszystkim pokażemy kompleksowość  – to oczywiste. Najważniejsza dla nas jest przejrzystość naszej koncepcji i tym samym oferty. Otworzymy się więc na gości… (cha, cha, cha!) Co to oznacza? Trzeba przyjść i się przekonać – serdecznie zapraszamy na stoisko C20 w Strefie EVENT MIX!

Rynek ewoluuje, jakie są obecnie najważniejsze trendy w branży eventowej w dziedzinie scenografii?

Coraz częściej obserwuję nacisk na multimedia – im większa dioda, tym fajniejszy event. Przesycenie technologiami, często nadużywanymi, wypełniającymi każdą przestrzeń eventu i wręcz atakującymi gości. Myślę, że to nie jest dobry kierunek. Multimedia, dźwięk, światło powinny być na jak najwyższym poziomie i są bardzo ważne, ale uważam, że równie ważne są szczegóły, drobne elementy, smaczki i… oryginalność. To wszystko buduje atmosferę wydarzenia, klimat. Bo co gdy wyłączymy multimedialną prezentację? Co gdy zespół zejdzie ze sceny, a w tle zagra do kotleta DJ? Gdzie jest atmosfera? Czy smętny goździk na monochromatycznym, białym stole z poplamionym obrusem to zagwarantuje ? Goście chcą czuć się wyjątkowo i temu służy aranżacja przestrzeni. Połączenie dobrze skomponowanych koncepcyjnie elementów: scenografia, komfortowe meble (zarówno dla gości jak i dla ekip np. cateringowych), estetyka, dobrze dobrane dekoracje, zieleń to wszystko zagra, gdy właśnie wyłączymy multimedialną prezentację a zespół zejdzie ze sceny. Ostatnio z ekipą Trinity robiliśmy testy, jak daleko możemy się posunąć w „wyjątkowości” oprawy. I tu muszę pochwalić naszą pomysłowość. Chcesz rybki pływające w stołach?, (zapewniamy, że krzywda im się nie dzieje), albo kawałek lasu na środku centrum handlowego? My to zrobimy, bo Trinity to potrójna siła działania, trzy razy więcej głów do myślenia, kreowania i trzy razy więcej rąk do pracy – a wszystko skoordynowane w ramach jednego projektu!

Rozmawiała Jaga Kolawa

Renata Razmuk – Director of Marketing & Business Development w Social Connect Group.

Absolwentka WAT w Warszawie. Przez 19 lat pracowała w Renault Polska, odpowiedzialna za komunikację wewnętrzną oraz organizację wydarzeń: spotkań, konferencji, konwencji produktowych, integracji, pikników, programów incentive travel, targów itp. Osobowość Roku Mice Poland 2011. Od 2016 roku prowadzi Agencję Social Connect Group – Pracownia Kreativa, Eventwide Warszawa. Prowadzi dział SC Event Design. Rozwija usługę MICE Concierge. Przewodnicząca Jury pierwszej edycji konkursu MP Power Award 2012, obecnie członek Jury. Członek Rady Etyki przy SBE. Członek Jury konkursu Top Event przy Forum Branży Eventowej FBE, Członek SBE oraz Członek Rady Programowej konferencji Event Biznes 2017. Uczestniczka i prelegentka wielu spotkań, konferencji i debat branżowych.

http://socialconnect.pl

www.warszawa.eventwide.com

www.pracowniakreativa.com.pl

www.zugarden.pl