Ponad 50 wystawców, rzesze zwiedzających, kilkaset świątecznych nowości i ponad pół miliona różnych gadżetów – w ten sposób można podsumować 4. edycję targów gifts exclusive, które po raz pierwszy odbyły się w Pałacu Kultury i Nauki.
Wystawcy zaprezentowali wiele nowości oraz szeroki wachlarz propozycji na upominki reklamowe począwszy od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, latarek, win, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach skończywszy. W gronie wystawców znalazły się także firmy z szerokiego sektora poligrafii reklamowej prezentujący wiele nietypowych rozwiązań.
Nawiązaniu kontaktów handlowych sprzyjało nietypowe miejsce. Tegoroczna edycja miała miejsce w przestronnych i eleganckich wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki.
– Formuła spotkań b2b pokazała, że najważniejsze w biznesie są relacje. Selekcja zwiedzających pozwoliła na lepsze poznanie potencjalnych kontrahentów a otwarcie targów dla klientów końcowych na szersze zaprezentowanie marek obecnych na rynku artykułów promocyjnych – mówi Robert Załupski, dyrektor projektu.
Podczas targów gifts exclusive miało miejsce wręczenie Diamentów Reklamy. Statuetki honorują Osobistości, które najbardziej wspierają polskich przedsiębiorców. Laureata wybrali przedstawiciele firm z branży reklamowej. Statuetkę Diamentów Reklamy w tym roku otrzymała Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.
Głosowanie na osobistość najbardziej zaangażowaną w problemy małych i średnich odbywało się on-line na stronie targów. W tym roku nominacje otrzymali: Elżbieta Bieńkowska (Minister Rozwoju Regionalnego), Bożena Lublińska-Kasprzak (Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), Henryka Bochniarz (Prezydent PKPP Lewiatan), Adam Szejnfeld (Przewodniczący Komisji Przyjazne Państwo) oraz Janusz Palikot (Poseł na Sejm RP).
Przy okazji wręczenia Diamentów Reklamy odbyła się także debata gospodarcza „Jak wspierać MŚP w czasach kryzysu?”
Targom towarzyszył także specjalny wykład Piotra Tymochowicza – charyzmatycznego trenera biznesu, eksperta ds. wizerunku i wywierania wpływu, doradcy medialnego, twórcy sukcesu wielu osób z pierwszych stron gazet.
Pierwszego dnia targów odbyła się Gala Wystawców podczas, której Zarząd Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych wręczył statuetki dla członków obchodzących swoje jubileusze. Wyróżniono firmy:
Easy Gifts Sp.z o.o. (5-lecie), Xtreem Design Wojtasiak Sp.j (5-lecie), inBrand (5-lecie), Gift Expert Mirosław Borysewicz(5-lecie), Texet Poland Sp. z o.o. (5-lecie), Gratisownia.pl (5-lecie), Gemini Media (10-lecie), Aha-Menes (10-lecie), Graff (10-lecie), Juko International Justyna Kowalska(10-lecie), RubensDesign (15-lecie), Arco Studio Reklamy (15-lecie), P.P.U.H. „ULTREK” (20-lecie), Zakład Galanterii Skórzanej Stefania (20-lecie), Firma Kulik Sp. j (20-lecie), Atut.pl (25-lecie).
Podczas imprezy obok katalogów dostawców oraz swoją premierę miało 6. wydanie katalogów promo.